Od 1 września 2013r. wchodzą w życie zmiany w systemie oceniania i klasyfikowania z języka hiszpańskiego. Zmian dokonano w systemach oceniania zarówno dla Liceum Ogólnokształcącego jak i dla Gimnazjum Dwujęzycznego. Oto kilka nowych zapisów:
Formy oceniane:
- sprawdziany pisemne zapowiadane z dwutygodniowym wyprzedzeniem (nieobecność nieusprawiedliwiona na sprawdzianie jest równoznaczna z otrzymaniem oceny „niedostateczny”);
- kartkówki z ostatnich trzech lekcji (bez konieczności zapowiadania);
- odpowiedzi ustne z trzech ostatnich lekcji (bez zapowiedzi);
- zadania domowe;
- bardzo duże znaczenie ma aktywność na lekcjach;
- referaty;
- zadania dodatkowe wykraczające poza podstawę programową.
Uczeń ma prawo do poprawy ocen ze sprawdzianów i kartkówek jednakże nie później niż 2 tygodnie po otrzymaniu informacji o wyniku z danej formy sprawdzenia wiedzy.
W wypadku oceny „niedostateczny” za sprawdzian spowodowanej nieusprawiedliwioną nieobecnością lub próbą korzystania z niedozwolonych pomocy uczniowi nie przysługuje prawo do poprawy.
W przypadku absencji tygodniowej uczeń ma obowiązek w terminie do siedmiu dni przystąpić do sprawdzianu, zaś w przypadku absencji dłuższej niż jeden tydzień na pierwszych zajęciach lekcyjnych ustala termin zaliczenia sprawdzianu.
Po przekroczeniu ustalonego terminu i nieprzystąpieniu do sprawdzianu wystawiana jest ocena niedostateczna.
(…)
Ocenę pozytywną (tj. „dopuszczający” lub wyższą) semestralną lub roczną może otrzymać uczeń, który w semestrze (w przypadku oceny za I semestr) lub w całym roku szkolnym (w przypadku oceny rocznej) otrzymał co najmniej 51% ocen pozytywnych.
(…)
Ocena roczna wystawiana jest na podstawie średniej wszystkich ocen z obydwóch semestrów.